måndag 30 juni 2014

Ticktack...

Veckorna bara går å man hinner knappt med alls. Midsommar firade vi ju med Jonas och Frida i deras mysiga hus på kusten. Den var precis som en midsommar ska vara enligt mig den innehöll sill lunch gräddtårta med jordgubbar besök vid midsommarstången grillat å massa skratt! En väldigt trevlig helg med inte bara midsommarfirande utan oxå en kväll med båten å lite fiske, filmkväll (läs Fotbollskväll) och lite shopping!

I veckan har det vart full rulle här hemma 3 av mina fina vänner som av olika anledningar valt att flytta i från mig kom hem och kom på besök. I början av veckan kom Emma hem från Norge å kom Förbi för lite dubbel E häng, sen i torsdags så kom Lovisa hit med jordgubbar så vi satt och pratade i japp ett par timmar å i fredags fick jag en hel dag med min Fridulf :) som knackade brunbränd på min dörr efter en vecka i Kroatien jag blev sjukt avis, jag vill oxå till solen. Frida ställde sig vid spisen och fixade en supergod svamp och kalv risotto till oss som vi mumsade i oss till middag. Risotto blir nog en ny favorit hos mig hur gott som helst var det. 

I lördags väntade kalas för Johans bror som fyllde 25 år,det åts massa gott skrattades i mängder å sjöng oss hesa. Tillochmed pensionärerna Röndell's hakade på vidare ut i natten och dansade bort ålderdomen på stadens lokal :) att jag sedan mötte upp mina kollegor ute gjorde inte saken sämre, som jag saknat dem Och de ska bli kul att komma tillbaka till dem på onsdag. 

Igår hade vi kombinerat födelsedagsfika för Johan och hans bror för deras släkt här hemma. Smörgåstårtan var dagens höjdpunkt kan inte hjälpa det men jag älskar smörgåstårta. 

När klockan var åtta var denna tanten klar för å ta natten men lyckades hålla mig halv vaken å se en film med min kära.  

Nu ska jag dricka mitt kaffe på sängkanten å bara mysa lite framför tv'n innan jag tar tag i dagen. Dejt med Lovisa å Linnea står på schemat samt evighets tvätten :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar