måndag 1 februari 2016

Trångt!

Dagarna går i ett å ändå så står
Tiden nästan still. Konstig känsla detta!
Nu har det börjat bli riktigt trångt i magen å bebisens rörelser syns bara man tittar på magen, häftigt å lite smärtsamt ibland. Det är klart att de inte finns mycket plats där inne å att revbenen ibland får sig en känga :) Johan säger att det är en fotbollsspelare där inne eftersom de är sån kraft i sparkarna :)

Annars så går dagarna i ett lugnt tempo då jag vilar å sover mest hela tiden, är kroniskt trött just nu, så där bedövande trött som hag var de första veckorna av graviditeten.

Huset går sakta men säkert framåt och i lördags var vi och beställde köksbord. Skulle köpa lampor och ett litet sido bord men de var så lång väntetid att vi tappade lusten å får se om vi tänker om i stället. Idag bäddade jag sängen så bu är den redo för vår lilla bebis, bara spjälskyddet som saknas då de var utsålt men hittar nog ett annat som passar bra i stället. 
De blir väldigt verkligt när man får bädda den lilla sängen å tvätta upp de små söta kläderna. 
Har fått så mycket fint av vänner tänk att de finns så Goa människor som ger bort sååå fina bebisgrejer som de inte använder längre,de tycker jag är sååå fint! <3
Världens bästa svärmor kom med en hel påse med tuffa barnkläder förra veckan <3 så jag går in och tittar på och viker dessa kläder flera gånger om dagen hehe  så blir det när man går hemma å längtar hela dagarna :) 

Ikväll kommer svärfar och hjälper oss med en ljusramp i köket så vi får lite ljus på arbetsbänkarna de kommer bli sååå bra.

Nu ska jag ta en liten power nap innan Johan kommer hem. 




2 kommentarer:

  1. Så fint ni gjort till lilleman 😍 ta hand om dig Emma 💗 kram från mig och grabbarna bus, som just nu är hemma från skolan med hosta och feber 😔

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera