måndag 16 februari 2015

Underbara helg!!!

Haft en underbar helg i Branäs med min kära, en lugn å skön helg som tyvärr gick alldeles för fort :(

Vi har tagit promenader å låtit oss imponeras av alla häftiga stugor, norrmännen är bra på det här med stort pampigt å lyxigt. Man vågar knappt tänka tanken på vad en sån stuga måste ha kostat. På lördagen kom solen fram å sken lite på oss, vilken lycka å glädje att få känna solen värma i ansiktet. Sedan badade vi bastu kollade mello käkade ostbricka å hade ölprovning. Verkligen en toppen helg med min toppen kille <3

Fick en flytoverall av Johan så jag ska kunna följa med ut å pimpla som jag säger å ismeta som Johan säger, så nu har jag lovat att följa med ut nästa gång jag är ledig. 

Idag har jag bara vart duktig och uträttat massa måsten, som vanligt på måndagar :) jag å Johan gjorde en pakt att i en månad ha noll tolerans på fusk med maten, vi sa att vi skulle köra en LCHF/gi kost att utesluta kolhydrater osv. Egentligen var pakten oxå matlåda varjedag i en månad å fuskade man skulle man få ett straff av den andre,Första dagen var idag Johan blev bjuden på lunch och åt bara lite mos hahaha vi har ju ingen karaktär...! :) 
Jag har iaf gjort 2 laddningar med LCHF granola en med kanel och kardemumma som blev supergod och en med kakao som oxå blev god. Bakade även ett LCHF bröd som jag hittade receptet på en blogg och hade allt hemma som behövdes men det har jag inte vågat smaka på, ser inte så gott ut och lite gummiaktigt tycker jag men funderar på att prova rista en skiva å se om det hjälper de att "torka" lite.

Har även sytt ett babynest idag så roligt att pyssla lite även om humöret å tålamodet tröt lite idag :) 

Nu har vi precis ätit curry kyckling och städat undan så nu tänkte jag unna mig en kväll i soffan, i morgon är det dax för körskolan igen.

Detta sydde jag idag och de andra här om veckan. De med moln fick jag sålt till en kompis kompis kompis idag kul med djungeltelegrafen å att folk frågar efter dem de är kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar