lördag 1 augusti 2015

Livet!

Nu har det gått ett par dagar sedan vi kom hem från Norrland å vardagen närmar dig med stormsteg. Här om dagen var vi till Peter och länsade hans buskar på svartvinbär så igår kokades det både saft och gelé. Det var ett smått raseriutbrott å några tårar innan vi slutligen hade våra två flaskor saft å två burkar gelé klara framför oss. Mycket jobb för lite resultat men då får vi hoppas att der smakar desstobättre i ställer. Ibte smakat på varken gelén eller saften ännu.
Men ser fram emot lite älgkött med hemma gjord gelé till det toppar det mesta, eller en klick i gräddsåserna mmmmmums blir hungrig av bara tanken :)

I morse så blinkade jag med ögonen när min kära fortfarande var halft nyvaken/halvt sovande om vi inte skulle åka till värmskog å käka den berömda räkmackan. ( har tjatat i stort sett varje ledig dag på hemma plan i två somrar) och eftersom jag har världens underbaraste sambo som nog var leds på mitt tjat så sa han JA!!!
Kastade oss i bilen å brände i väg, kom dit i perfekt tid med minimalt med kö å ledigt bord ute i  solen, när vi väl var där och det var så mysigt så uppskattade tillochmed med Johan det hela och tyckte att det var en bra ide att dra dit :))

Nu i kväll så har vi firat Linnea som fyller år till veckan. Vi käkade tapas på ett ställe som iaf är nytt för mig, hade aldrig hört talas om det. Åt mig proppmätt å maten var super :) sedan gick vi vidare till en uteservering å snackade strunt, himla trevlig kväll med massa skratt. Ibland är en kväll med tjejerna precis vad man behöver!

Nu ska jag krypa ner under täcket släcka lampan och reflektera och vara tacksam över hur bra jag har det och vilket liv jag lever med så mycket kärlek å värme i min närhet ibland behöver man bara tänka på det å påminna sig om det. <3 sen blir det å sova för så här sent är inte tant van å vara vaken :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar