tisdag 6 maj 2014

Fin besök!!!

Haft en helt fantastisk helg med min storebror på besök och även besök från Jens å Malin. Vad vore livet utan familj vänner å kärlek?!

Eftersom vi alla syskon å våra föräldrar e utspridda över vårt avlånga land så är man inte direkt bortskämd med att ses. Därför betyder det desto mer när man väl ses <3  

I fredags efter jobbet hann jag å Johan med en snabb fika med Jens å Malin innan vi åkte å handlade mat och plockade upp Peter på tåget. 
Väl hemma så lagade vi mat å pratade i Kapp innan sängen kallade. 
Efter frukost på lördagen åkte vi ut på en liten shoppingtur innan vi mötte upp Jens å Malin i stan för lite lunch. 
Sen åkte vi hem å förberedde kvällens middag polld pork eller vad det heter å cremebrule med hjortronsylt. 
Johan åkte in till stan å hämtade Jens å Malin å jag å Peter dukade å fixade med maten. Tyvärr så blev inte maten speciellt lyckad men kvällen var otroligt trevlig ändå. När Jens å Malin åkte tillbaka till hotellet så gick tanten å la sig medans Johan å brorsan tog en riktig grabbkväll å satt uppe till fyra (galningar 😂) 

På söndagen så kastade vi i oss lite frukost och gick sedan ner på bakluckeloppisen å Gud vad roligt det var att se att det var så många utställare och besökare. Himla skoj!!!
Vi fyndade en flytväst till Lotus så han kan följa med på sjön i sommar sedan köpte vi en väldigt gamal zink bensindunk riktigt cool, vi köpte även ett sett med keramik kannor som är bra att ha till såser och sånt och sist men inte minst så köpte vi en till sån stor  gammal spargris så nu kan jag å Johan ha varsin haha den saknade nämligen botten pluggen så pengarna rinner rakt igenom vilket pengarna oftast gör för mig med haha!! Nää jag har bestämmt mig för att skärpa till mig å helst med maten eftersom jag är bäst på att över handla delux så nu ska vi försöka äta lite mer av det som faktiskt redan finns hemma det är min plan. 

Efter loppisen beställde vi pizza å slappade i soffan innan vi hoppade i bilen å åkte ut till Hammarö för en liten promenad å låta brorsan se lite mera av Karlstad. 
Vi avslutade kvällen med en fika hos Johans föräldrar. Himla trevlig dag! 
Igår så var det brorsans sista dag här så jag å han tog en lång morgon hemma tittade på tv å pratade om livet. Sedan gled vi ner på stan å brorsan bjöd på en supergod lunch. Vi gjorde lite sista minuten shopping innan jag följde han till tåget, lite jobbigt att säga hejdå när man inte vet när vi kommer ses igen. Men jag och Johan planerar att kunna ta en tur till Skåne å besöka brorsan å pojkarna under sommaren så det får vi hoppas att vi får till!
Igår kväll var vi bjudna till Johans föräldrar på grillat och oj vad gott det var, vi måste börja använda vår egen grill för grillat är så himla gott. 

Vi letar ju utemöbler som tokar just nu och så fort vi har bestämmt oss för några så är det slut på lager, finns inte i rätt färg osv så vi får ta å prata ihop oss i kväll om hur vi ska göra om vi ska vänta in rätt färg ta en annan färg eller helt enkelt byta till någon annan grupp. Balkonggolvet har iaf blivit sååå fint sen Kent hjälpt oss å oljat in golvet. 

Livet å denna helg har verkligen tankat mina energi depåer det ända som drar ner livet just nu är denna förbaskade ryggen som inte är rolig för tillfället. Den gör så ont på nätterna att det är totalt omöjligt att sova å ger mig ett illamående som håller på ta knäcken på mig. Tycker så synd om Johan som måste dela säng med mig när jag har så här ont, ligger bara å vrider å vänder kastar mig av å an upp på spikmattan av med spikmattan de ger ju ingen av oss en bra sömn om man säger så. I natt övervägde jag att gå å lägga mig på den rundamattan i köket men Johan är ju så snäll å säger att han inte störs så jag låg kvar. Jaja inte lönt att vara bitter utan bara att se framåt. Johan köpte en sån träningsmatta till mig så nu ska jag ta och köra igenom hela rehab övningarna så får vi se om jag tar mig upp från mattan sen. 

Så denna dag blir lugn å resten av veckan består av jobb!

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt att få se Peter också ,hoppas du kom ihåg och kramade honom från oss. Ha det bra till er

    SvaraRadera