torsdag 7 augusti 2014

Enkelhetens...

Nää inget strandväder idag heller med det blev ett besök i lummelundagrottan väldigt trevligt utflyktsmål och himla glad att vi drog dit. När vi kom dit så löste vi biljetter till en tur och då fick man starta med att se en film med 2 av de 3 killarna dom först upptäckte grottan. Jag tyckte nästan filmen var intressantast och hade gärna sett mer av dem. De var en ganska stor grupp och en guide som berättade och visade oss igenom grottan. Ibland slog mörkrädslan till så jag fick nypa lite hårdare i Johans hand :) snart 32 år å livrädd för mörker hehe

Efter turen gick vi å kollade i de små butikerna som fanns å köpte varsin glass som vi nästan fick äta i fred för getingarna de är lyx det :) 

Sen styrde vi kosan mot en gårdsbutik till några vi pratade med på marknaden. Himla härligt att det funkar spm det gör, de är en öppen lokal guld med närproducerade produkter ett anteckningsblock där man skriver vad man köpt å ett kassa skrin där man lägger pengarna :) tänk vad underbart att det får fungera så 2014 de ger mig hopp om framtiden å världen när man dagarna i ända läser i tidningarna om inbrott tjuvar våld å skit, så känns nåt sånt här gott i hjärtat. Vi åkte dit för å köpa pesto på ramslök å lite sånt dock så blev vi snåla å tyckte 100kr var mycket för en burk pesto. Ångrar mig lite i efterhand de hade väl vart härligt å laga en god pasta jär i höst å minnas våra dagar på Gotland, men men lika bra å börja vänja sig då vi bestämmt oss för att skärpa till oss då vi är riktigt duktiga överkonsumenter båda två. Mycket som ska ändras när bi kommer hem men vi är ju två å gör man det tillsammans känns de roligare å lättare. Satte mål för mig skälv från att jag börjar om och jobba till jul då ska jag följa upp mina 3 mål och se hur väl jag klarat dem.

Nu ligger jag å väntar på att kärleken ska laga middag (när han erbjöd sig att ta hand om maten sa inte jag nej, vilken lyx! Även om jag tror att de är för att han vet att hans köttfärsås är godare än min :) haha) men nu börjar jag vara hungrig å Johan har varit påväg att starta med middagen i 2 timmar så jag ger han fem min till sen får jag nog starta åt han så han kommer igång med middagen innan min Mage ekar haha 
Kärlek när den är som bäst <3

Är så tacksam för denna semester å för att jag har mött Johan. Lyckan vet man inte hur det känns föräns man är så lycklig att livet lixom bara känns komplett!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar