torsdag 7 augusti 2014

Fäll...

Igår vaknade vi upp till ännu en dag utan sol så vi bestämde oss att åka på en mindre marknad samt att vi skulle stanna på alla loppisar å små gårdsbutiker vi passerade. Sagt å gjort packade vi in oss i bilen å började rulla snabbt såg vi loppis skyltar och vek in men tyvärr håller de inte riktigt måtten de vi springer på så vi har inte vart sugna på att köpa en endaste grej på någon loppis här på semestern. Stannade vid en loppis som oxå hade får fällar hon tipsade oss om en uppfödare längre ner på vägen som hade  långhåriga fällar, vi åkte dit och blev mött av en vovve som tydligen kom från samma uppfödare dom lilla lotus. Tänk vad liten världen är ändå :)

Kvinnan som mötte oss var super trevlig och go å vi pratade nog med henne 1-1,5 timmar om allt möjligt hon visade stamtavlorna för fåren vars skinn vi tittade på. Eftersom vi egentligen hade bestämt oss för att spara de pengarna en fäll skulle kosta och att vi föll för 2 olika gjorde att vi lämnade kvinnan å fällarna utan något inköp. Åkte vidare till den lilla marknaden å tittade men de var ganska snabbt gjort så vi köpte fika av rödakorset å någon där kan baka iaf, aldrig smakat så god sockerkaka. Jag och Johan tog var sin tugga å sen stirrade vi bara på varann å började as garva båda två för blickarna sa allt vad vi tyckte om denna supergoda kaka.

Vi kunde dock inte hålla oss utan åkte till aka till uppfödaren och köpte med oss en fäll. Tänk att de var jag som fick va den kloka och lite ekonomiska i vår "familj" för en gångsskull när de verkligen försökte få oss att både köpa den vi köpte å den grå långhåriga och jag hör på Johan att han är så inne i detta och tyckte -jaaa för fasiken klart vi tar båda... Men då sa faktiskt shoppoholicen i mig nej det är onödigt å dyrt,vi tar en och det gjorde vi :) å när vi åkte där i från så var vi tämligen lättade att vi faktiskt bara köpte en :)

Vi fixade lite lätt skogshuggar middag när vi kom hem och satte oss sedan å spelade skippo mitt favvospel som Johan hatar för att jag alltid alltid vinner över honom men igår förlorade jag 3 av 3 matcher å jag hade en mycket lyckligare sambo :)

Vaknade tidigt i morse så nu ligger jag å väntar på att kaffet ska bli klart, utan å ljuga så tar den seriöst 30 min att brygga en kanna jag fattar lixom inte hur det är möjligt om vi hör något fel eller vad, men samtidigt vaddå fel koka kaffe är de ju inte direkt raketforskar utbildning på :)

Ska ta och väcka upp Johan nu för jag tror att vi får okay väder idag, kanske inte sola å pressa väder men iaf uppehåll å varmt å kanske kanske även en å annan solglimt :) kollar man apparna så ska de bli mellan 21-23 grader å sol idag men de synar jag nog.

I morgon är vår sista dag och en vecka var på tok förliste för att hinna utforska Gotland. Hoppas att vi kan återkomma å upptänka mer av alla dessa pärlor å kunna uppleva alla fina stränder de talas om.

Nää, dax för kaffe å frulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar