söndag 3 augusti 2014

Ire

I förmiddags packade vi in oss i bilen å åkte mot okänt mål, hon vi hyr av hade gett oss massa bra tips på olika badutflyktsmål men dum som vi är skrev vi inte upp något. Men som tur är mindes Johan en del av vägen och jag namnet på badplatsen. Vi hamnade i  ire/ihreviken naturreservat och det var super fint, stora kalkstenar sandstrand och alldeles spegelblankt hav jag badade lixom 7 ggr på de 3-4 timmarna vi var där och jag brukar inte vara den som badar mest direkt :) 

Underbar dag helt enkelt. Sedan letade vi reda på en mataffär å köpte med oss lite ryggbiff hem för en liten mys middag. Vi gjorde en melon å fetaost sallad som som alltid var supergod köttet var tyvärr inte riktigt toppen, det var lite senigt å väldigt segt så vi blev lite besvikna men det var ju gott iaf smakerna var det inget fel på. Nu i kväll har vi suttit ute i trädgården å spelat spel - skippo en favorit från min barndom :) jag gick som segrare ur matchen å vann 2 utav 3 omgångar men lovade Johan en returmatch i morgon :)

I morgon tror vi att vi packar med oss lite fika och beger oss mot blålagunen de spås ju regn senare i veckan så lika bra att besöka stränderna medans det är sol :) Johan har fått massa färg å är så brun som jag aldrig kunnat tro att han kunde bli, min brunbrända fina! 

I övrigt sattsar vi på besöka några grottor en dag, Visby en dag å ev Fårö. Titta på raukar å orkidéer hör väl Gotland till?!

Världens bästa sommar, sommaren 2014 kommer jag sent att glömma. Så roligt vi har haft så mycket vi har sett å vilja fina människor vi har runt om oss!

Nää nu är det min tur att ge mig in i keplers värld, eldvittnet kallar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar