onsdag 27 augusti 2014

Frysen!

Ja så var det redan onsdag igen jag fattar inte vad som sker men dagarna bara springer i väg.

I söndags när jag slutade så kom Johan och hämtade mig och efter att stått innomhus en hel dag så kände vi att lite frisk luft inte hade vart så fel. Så vi körde ut i skogen och eftersom Johan i lördags gav mig en present (lingon å blåbär bärplockare och rensbricka) så tänkte vi att de var läge och prova dem. Plocka bär är dock inte optimalt med min rygg men oj så mysigt det är. Nu ät frysen rätt påfylld med Karl Johan svamp,kantareller och blåbär känns härligt inför vintern.

I måndags hade jag en ledig dag som bara sprang iväg. Hade lovat mig en "Emma lyx" om jag fick en bra lön som en bonus för att vi är så duktiga och slutat att snusa. Å när ekvationen gick ihop så unnade jag mig en dag hos frissan. Härligt å få bli ompysslad å lite uppfräschad ibland behöver man den lyxen, iaf om man senast klippte sig själv. Dock så vet jag inte om jag är nöjd eller ej, tål att tänkas på... Hoppas det känns bättre då jag har vänjt mig.
Efter frissan mötte jag upp kärleken och gick och tittade på lampor, vi har fortfarande inte några lampor i kök/vardagsrum, planen har alltid vart 2 svarta djupa "koner" men nu hittade vi två nya modeller och kan som vanligt inte bestämma oss. 

Igår morse så klev jag upp med Johan på morgonen och startade med dagens middag - Dillbullar 
Skulle för första gången göra det på egenhand och efter lite sms suport från svärfar så stod det faktiskt en hel gryta på spisen :) när maten var klar till kvällen och lyan städad å tvättad så var det dax för matten. Jag har ju slitit som ett djur ned matten men igår gick vi in på en ny grej som jag peppar peppar ta i trä tyckte var lite lite lättare eller iaf mer logiskt så att säga. Efter lektionen så gick jag vidare till sån mattestuga typ stöd matte å de ryckte jag funkade himla bra få man fick personlig hjälp i stället för allmän hjälp/genomgång som de e på lektionerna.
Efter matten så var det äntligen dag för att äta dessa efterlängtade Dillbullar och de fick faktiskt godkänt av Johan. Även om jag hade gjort lite mycket sås så var det inget fel på smaken iaf. Kvällen springer ju iväg när man kommer hem vid sju så det hans inte så mycket mer än äta och se lite på tv.

Nu ska jag räkna lite matte å sen ge mig i väg på lektion, i kväll väntar en prommis med Cilla det kan jag behöva som frossar i ALLT ätbart efter att ha slutat att snusa. Dock så tar vi oss fortfarande en nikotinfri snus ibland och det är nästa steg att utrota dem nu.... UFF 
Sluta snusa jätte bra men varför började man,tänk vilka gråa hår man hade spart nu annars :) 

Men men 17 dagar längsta någonsin utan snus på ca 19-20 år. Heja oss!
De fina blommorna som Kent å Nettan kom med som nu pryder vårt bord <3 

2 kommentarer:

  1. Ni ska ha en stor eloge för att ni tagit steget att sluta med snusandet, och som jag sagt tidigare vi tror på er och ert förståndiga beslut, LYCKA TILL FRAMÖVER. Ni gör rätt som unnar er något extra för dom sparade slantarna. Kram på er /Pappa Richard

    SvaraRadera
  2. Åh vad duktiga ni är med "snus-slutandet" (finns det ordet? aja då har jag uppfunnit ett nytt i så fall ;-) ) Hejja er iaf!! :-D

    Sv: ja visst funkade det! :-) Det smakade tandkräm! :-D
    Ja prova! :-) Jag har en rabattkod du kan få :-)
    Just nu är jag sjukskriven pga av stress plus att jag dragit på mig en förkylningen så livet är lite sisådär just nu!
    Hur är det själv?
    kram <3

    SvaraRadera