måndag 18 augusti 2014

Resumé


Helgen har bestått av ett himla trevligt
30 års kalas på lördagskvällen då Cilla bjöd in till kalas. Jag hade lovat å baka tårta så jag gjorde pinocciotårta för första gången och det blev faktist väldigt gott.

Efter kalaset så cyklade vi hem till svärföräldrarna och sov över där. På söndagen efter frukosten så hoppade vi i bubbelpoolen å vilket fantastiskt sätt att starta dagen på. Resten av dagen gick i lugnets tecken för min del. Vi tittade lite tv och käkade middag tillsammans innan vi åkte mot stan igen. Väl hemma så plockade vi ihop lite i vårt caos innan Johan fick en kompis på besök. Provsmakade de nya te'et å honungen från Gotland å snackade lite skit innan de var dax att ta kvällen. 

Vaknade i morse å ringde skolan och insåg att jag behöver fixa böcker å miniräknare tills i morgon så drog ner på stan å köpte allt jag tror jag behöver till skolan förutom miniräknare då vi tror å hoppas att vi har en någonstans.

Efter inköpen av skoltillbehör så mötte jag Lovisa en snabbis å han prata ikapp lite sedan traskade jag hem å tog emot Erica som kom hit för lite häng middag och mys. Dagen har gått i pajens tecken till middag fick jag faktiskt konstigt nog till en rätt god köttfärspaj med kantareller som vi plockade förra veckan. Sedan efter maten så åkte vi ut till skogen en snabbis och plockade lite blåbär så vi snörde ihop en knäckigblåbärspaj som vi åt till första avsnittet av PH och jag vet inte riktigt vad man ska säga om det...

Gillade mannerströms nya matprogram som startade efter idol, såg ni det? Vad tyckte ni?

I morgon så ska jag försöka bli kvitt monster tvätten  sedan se om jag jan lyckas komma in i frådet å leta miniräknare annars får jag väl köpa en men känns surt om vi redan har en i nån låda eller nånstans, jag ska ju bli snål å ekonomisk nu ju :) sedan blir det å möta upp Jojje å Stella så jag får tänka på något annat innan det är dax för skolan. Såååå himla nervös för matten men måste rycka upp mig och tro lite på mig själv annars går det ju aldrig.

Sen blir det nog matlådetillverkning så jag har å bara värma sen i veckan när Johan är  borta på jobb. Förutom skolan tisdag onsdag å torsdag så väntar jobb hela veckan.

 

1 kommentar: