söndag 13 mars 2011

Flyttkaos å vänskap jaa där är jag nu!

Nu sitter jag här på en kudde på golvet soffan är såld gardinerna är ner tagna bokhyllan är tömd å det står flytt kartonger precis över allt...
DEt är en sån konstig känsla så kan inte äns beskriva den med ord...
Vill så gärna flytta å kan i stort sätt inte tänka på något annat än att jag snart får flytta men det är ändå konstigt att sitta på en kudde mitt på golvet i vårt hem och titta sig omkring å inget är sig likt...
Fast i och för sig så passar det ju bra just nu för det är inget som varit sig likt det sista 2månaderna.
Men snart är det över på riktigt, snart sitter jag i mitt nya hem i mitt nya liv och är mig själv precis så som jag är och förhoppningsvis så kommer livet att kännas lite enklare å lite mer rättvist än det gjort i det sista.

Jag har en riktigt riktigt god vän, det kan ibland gå ett år mellan gångerna vi pratar men varje gång vi pratar eller ses så känns det som det var igår. Denna vän kom in i mitt liv lite av en slump och under en period som skulle bli väldigt jobbig för mig. Efter bilolyckan då jag var på botten så hjälpte denna underbara mig med allt i vardagen å muntra upp mig när jag var nere hon stöttade pratade å lyssnade å störst av allt hon bjöd mig på oändligt många skratt. Åren har kommit och gått men vår vänskap finns ändå kvar trotts långa perioder utan att vi hörs.

Nu fyller våran gemensamma vän 30 år och en stor fest ska äga rum detta fick oss att tänka på varandra igen. I fredags så ringdes vi och jag kan inte äns beskriva med ord vilken energi och vilket hopp vårat samtal gav mig, LINN min älskade vän du får mig alltid att känna att jag duger som jag är, det finns inga hinder bara möjligheter så länge jag ger möjligheterna en chans. Å det bästa utav allt jag vet att du älskar mig PRECIS som jag är även med mina fel och brister.
Om inte det är äkta vänskap så vet inte jag vad det är. LINN jag vet att du vet men här kommer det igen:

Jag älskar dig så mycket min fantastiska vän och jag är så tacksam för den blöta vin kvällen 8 juni 2003 då våra vägarkorsades å blev början på en lång vänskap! Jag vill bara att du ska veta att du är speciell för mig och att jag är så glad att du finns i mitt liv. Nu ska vi planera en gaaalen trip till huvudstaden då det ska firas 30åring pratas skrattas mysas å bara tokas som bara vi kan! LÄNGTAR!!!

Nu börjar jag få träsmak i rumpan efter att ha suttit en halvtimma på denna kudde så nu drar jag och jobber i stället på bästa VILA med bästa Anna LOVELY.

Efter jobb så ska det tränas med bästa tjejorna (Det kommer bo starka vältränade tjejer i kvarteret lejonet haha =)
Sedan blir det å köra lite kartonger hem till Linnea å sandra efter som min FD sambo gett mig 3 timmar att flytta på så måste det förberedas en hel del om vi ska kunna fixa det! Sedan blir det middag, ost å kex ett glas rött å massa söndags mys! en toppen dag med andra ord =)

Någonting måste jag oxå gjort rätt eftersom mitt liv är fyllt av alla dessa underbara goa människor!!!

Charlie du är i mina tankar, snälla kom hem nu!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar