lördag 19 mars 2011

I´m stronger than you think!!!

Hade ett väldigt långt å mysigt samtal igår... de är inte ofta jag känner mig som MIG nu förtiden men det finns vissa personer som kan få mig att glömma allt och bara locka fram EMMA den Emma jag egentligen är. Tänk det är skummt det där, hur enkelt allt kan vara med vissa personer inget krångel utan bara ärligt å mysigt medans de med andra kan kännas väldigt stelt, krysstat och oärligt...
Samtalet jag hade igår kväll var i alla fall allt annat än krysstat å oärligt, de var ärligt, härligt fullt av skratt å mys, det är sådana människor jag ska ha i mitt liv alla energi bovar ska rensas ut...

Varför ödsla tid å energi på människor som bara tar å tar å aldrig tittar i backspegeln, NEJ det är slut med sånt nu!
För första gången i mitt liv ska jag bli lite mer egoistisk i alla fall försöka för det är något som inte ligger i min natur att vara ego, men jag har hela mitt liv alltid satt alla andra före mig och bara öst ut omtänksamhet å välvilja och vem har tackat mig för det???
just precis, ni förstår vad jag menar!

Jag kommer självklart att forstätta vara omtänksam å ställa upp för MINA vänner. Jag är fasen 29 bast de är väl fasiken på tiden att jag börjar prioritera mig själv eller???

Någon tycker att jag är konstig just nu, undrar vad jag tror ska hända...
Men är det konstigt att jag är konstig just nu???
Seriöst, någon har kört över mig med en traktor sedan backat över mig för att sedan ta ny fart och köra över mig ännu en gång för att vara riktigt jäkla säker på att jag blivit skadad, å jaaa, jag har blivit skadad är det så konstigt???
Sedan spelar det ingen roll om det inte var meningen att traktorn skulle köra över mig eller ej skadan har ändå redan skett... Å tyvärr så har traktorn åstakommit kroniska skador som jag måste leva med resten av mitt liv...

Men som sagt jag går med rak rygg och ett rent samvete och med alla dessa underbara människor som finns i mitt liv så kommer jag att lära mig leva med dessa skador i bagaget. Å förhoppningsvis aldrig någonsin begå samma misstag igen!

Fick shoppat lite matnyttigt till lägenheten idag, sånt som man måste ha men som är tråkigt att köpa, typ en besticklåda hur kul är det å köpa en sån men hur vansinnig blir man inte om man inte har någon???
Sedan fick jag köpt lite presenter till mina älskade syskonbarn, (jag är kanske världens stoltaste faster till dessa 2 underbara små gossar) jag köper nån present lite nu å då så nu hoppas jag att när stormen efter flytten å allt så kan lugnet komma så jag får åka till skåne å besöka dessa små prinsar! =)

Jaa, man kanske skulle ha sattsat på bli hockey fantast till veckan ;)

pöss å hej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar