måndag 24 juni 2013

Licens!!!

Alltså detta med tv licens...
Läser om Nicklas i tidningen att han dömts i domstol till att betala tv licens trotts att han inte har tv. Han får betala för att han har dator.
Vad tycker ni om det?

Personligen så tycker jag att man borde lägga avgiften på skatten så att ALLA betalar den å det blir lika för alla. För jag tror seriöst att det finns en tv eller dator i 99% av alla hem i Sverige å i det flesta fall båda. Men långt i från 99% betalar den, å skulle man lägga de på skatten så skulle ju alla måsta betala å avgiften bli mindre just pågrund av att alla skulle betala,sen så skulle man ju inte märka av att man betalar som nu.

Jag erkänner att jag själv tycker att det är den räkning som känns surast när den kommer den känns lite meningslös eller hur jag nu ska uttrycka mig. Jaa jag vet inte vad jag ville få fram av detta var bara intresserad av hur andra ser på det hela med tv licens å att måsta betala den för dator oxå!??

Försökte uträtta massa ärenden idag men vart tufft å nå fram för mig. Får fortsätta ringandet i morgon för nu kan jag ju ringa igen. :)
Efter 2 timmar på Telia så var det ÄNTLIGEN min tur, å när jag insåg att jag skulle få en helt ny telefon idag å slippa vänta på lagning så var lyckan total å 2 timmar på Telia kändes sjukt värda :)
Jag är inte svår å glädja på så vis :)

Sen blev det en snabbfika med Linnea C innan jag var tvungen å gå hemåt för å göra mig redo för kvällsträningen med grabbarna. Å herregud det är tufft å komma igång med "muskel" träning när man bara kört mer stab å inre muskler i en månad. Blev iaf ett bra benpass å jag har redan nu svårt att gå så vill inte äns tänka på hur det kommer vara i morgon och på onsdag!

Idag har jag äntligen fått hem mina efterlängtade stolar, lånade ut dem till Tobbe på hans fest å sen drog ju jag bort i en månad å tänkte inte en tanke på dem, men nu när jag kom hem så tyckte jag att det var lite tomt kring köksbordet :)
Så nu är de på plats igen!

Blir en tidig kväll å jag hoppas innerligt att jag kan sova lika gott som jag gjorde i natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar