fredag 21 juni 2013

Midsommar!

Lite ironiskt att man längtar hem till sin egen säng å när man väl kommer hem till den så kan man inte sova. Gav upp vid fem tiden i morse å slog på en film innan jag hoppade i träningskläderna å gav mig av på en runda!

Sen blev det midsommar frukost hos Erica som bjöd på min Favvo havregrynspannkakor å hallon det är så fruktansvärt gott att jag inte förstår att jag överlevde 30 år innan dom hittade in i mitt hem!

Hoppade sedan i en klänning å gick till mariebergskogen för lite midsommar fika i gräset med J & J å lilla godingen Stella som firade sin första midsommar. Jag har firat midsommar med J å J varje år utom ett sen jag flyttade hit så var roligt att vi hann få till en liten dejt även idag!

När J å J skulle vidare på middag drog jag hem å har bara slappat å tagit det lugnt i kväll. Kört lite spa kväll med lite allt möjligt å sett film å käkat min andra Favvo, nyttigare variant av risifrutti ( keso med lite vaniljpulver å varma hallon) prova det är riktigt gott!!!

När jag var liten så firade vi varje midsommar i storsandsjön, såg precis en bild från årets midsommar firande där å blev påmind om barndomens alla firanden.
Haha vi brukade tälta utanför å minns både översvämningar å en pappa med ond rygg efter å ha sovit i en grop.
Det var fiske från bryggan å varma kläder då de på nåt konstigtvis alltid blåste :) härliga minnen å tänka tillbaka på å jag hoppas att dom har en lika mysig midsommar där i år som alltid.

Å jag ska erkänna att jag kände ett stygn av hemlängtan å familjen när jag såg bilden på bland annat min fina stora storebror. Jag saknar er men snart kommer jag!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar