onsdag 26 juni 2013

Sentimental å blödig!

Alltså Gud vad det har regnat idag...
Det får en Att inse hur bra man har det som jobbar inomhus!

När det är sånt här väder längtar jag tillbaka till stugan i Vålbacken där barndomens alla somrar spenderades.
Det var nåt speciellt att klättra upp i överslafen på våningsängen å höra regnet smattra mot plåttaket, dra täcket över sig å mysa ner sig med en bok! Varje gång det är sånt här riktigt regnoväder så kommer denna längtan efter stugan å plåttak tillbaka :)

Första dagen tillbaka på jobbet idag å blev lite blödig när det stod en flaska vin å choklad å hälsade mig välkommen tillbaka från mina fina kollegor! Jag älskar själv att överaska å ge presenter men blir lika förvånad å blödig var gång jag själv får något. Men efter lite rörda snyftningar med Emmie på kontoret så var jag back on track!

Haft en riktigt rolig dag på jobbet å känner mig sjukt peppad på att vara tillbaka.
Men jag ska inte sticka under stolen med att mina fötter å ben värker som om det vore min första dag någonsin i butik.

Konstigt att något man är så Van att göra å har gjort i många år å så har kroppen plötsligt glömt att den är härdad å ska kunna stå på butiksgolv en heldag utan att nästan krypa där i från efter avslutat pass för att fötterna gör ont.

Jag skiter i att kroppen ömmar för jag mår bra i själen av att vara tillbaka å längtar faktiskt efter en lika fantastisk dag i morgon å då med Dy å nya Anna vid min sida!

Märks att det är REA när det tar en halv timma bara å dammsuga butiken på kvällen haha galet! Har ni varit in å tittat på vår rea? Var mycke guldkorn bland rean tyckte jag, men det gäller ju att slå till direkt då rea går som smör i solsken.

Nu har jag precis kommit hem å lagt mig på min "vilokudde" den är ju egentligen för ryggen men den är extra skön när fötterna ömmar å man får upp dem i högläge.
Har ni testat en sån kudde?
Har ni ont i ryggen så tycker jag ni ska testa, för min del är det nog ända gången ryggen riktigt kan slappna av å jag älskar den!

Blev Ingen träning idag heller hoppas vädret är bättre under förmiddagen i morgon så jag iaf kan komma ut på en PW å få lite friskluft. Märker att jag stelnar till fort då jag inte tränar å det har jag fått besked om att jag inte ska så mer träning på tant!

Nää nu ska jag fixa lite kvälls fika å varva ner innan jag förhoppningsvis får sova som en stock hela natten lång!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar