torsdag 28 mars 2013

Total glädje!!!!

OJ OJ OJ....
Vet inte äns vart jag ska börja...
Ni som redan hört historien kan ju bara droppa å läsa =)

Gårdagen började med den inbokade morgon PW`n med grannen, det var underbart vårväder men blåste rätt kallt men vi gav oss iaf ut på en runda.
Det är alltid roligt att ha sällskap på PW´n å hellst nu när jag ha svårt att motivera mig till att ta mig ut å runt (det går lite trögare för mig att gå just nu å då e det svårt att bli pepp på gå)



När vi iaf nästan har gått hela rundan å kommer traskandes över bron vid Haga så ringer min telefon å det är min chef som frågar om jag vill höra den vinnande nomineringen till den som vunnit resan till kroatien.

Hon börjar läsa upp den å jag skriker rätt ut mitt i gatan så grannen trodde jag var knäpp, för nominering hon läste upp var nämligen den hon skrev om mig.


Efter vårt samtal så var jag som på en annan planet, alla som känner mig vet att jag e inte direkt känd för att ha mest tur i stan...
Kunde aldrig äns tro eller hoppats att vi skulle vinna.
Men Emmie´s fina ord å härliga rim kommer nu ta oss till varmare klimat,slappa sola mysa skratta å bara ha det underbart.


Kan man förresten bli annat än rörd över hur fint hon skrivit om mig, blir rörd till tårar bara jag tänker på det.
Kanske oxå ska berätta vad det var för tävling =)
Bergvik köpcenter å flygplatsen hade en tävling för ALLA anställda på Bergvik köpcenter. Tävlingen gick ut på att du skulle nominera någon som du tyckte skulle få en resa till Kroatien,och den som nominerade skulle automatiskt få följa med den som vann på resan.

Jag å Emmie sa på en gång att detta borde vi ju göra men det föll i glömskan, men som TUR var så kom jag på detta sista dagen å vi tvärskrev varsin nominering å kastade i väg våra tävlingsbidrag.
Å nu ligger jag här å tittar på de underbara orden i den stora fina guldramen som det ordnat till mig som minne av priset.

Är så sjukt glad över detta å kan inte annat än å tänka att när man väl säger att man e lycklig så vänder vinden lite å ger en lite tur.

Sista veckorna har vart väldigt bra jag har känt mig lycklig glad å sprallig, min ekonomi kanske suger min rygg e kass min lägenhet kanske inte är den bästa eller finaste. MEN jag har underbara vänner kollegor å familj det är vår ute å jag ser framåt å som sagt känner mig genuint glad å lycklig. UNDERBAR feeling kan jag lova.

Hela dagen gick i ett igår jag kunde inte koncentrera mig på nåt så när det var dax att stänga butiken var febern å migränen ett faktum, men inte äns det kunde dra ner mitt humör. En god fruktsallad å lite vin i glaset å trevligt sällskap gjorde kvällen oslagbar.

I morse när jag vaknade sken solen ute å självklart så började mina vårkänslor att spritta i kroppen å jag ville UUUUT i solen, sagt å gjort övertalningsförmågan satte in å efter mycket om och men så hade jag fått napp på promenad sällskap å Gooboo hakade på.

Vi traskade bort till Kaviar å lyxade till med en riktig brak frukost riktigt gött å lyxigt å slippa den vanliga grå å tråkiga frukosten hemma.
Dock så fattar jag inte vad dom gör med baconet för det är ju kolsvart å man hade ju kunnat klubba en säl med dem (å jag gillar knaper stekt bacon, detta var extremt) Men de drog inte ner humöret.
På vägen tillbaka blåste det dock lite mycket i min smak så jag fuskade faktiskt och tog bussen upp på sjukan idag.


Nu ligger jag här i soffan och bara reflekterar över allt roligt som hänt i det sista tror det e solen som lockar fram allt detta glada i mig hahaha
Har så mycket roligt inplanerat att se framemot oxå.

På lördag e det påskfest hos Jennie å Erik även Josefin har kalas så ska se om jag kan hinna ett hej på båda eller hur det går.
Nästa fredag är det mat i goda vänners lag hos Mariah, lördag skulle jag eg hem till Chifen men ska jobba så tar de partyt innestående =)
Helgen efter är det födelsedagsfest för Boyband på fredaaan å på Lördagen är det MAXI 10 års fääääst och Christer har hälsat att jag är välkommen ska bli sååååå kul!

nää, nu ska jag ta å vila bort min förkylning å den febern som tyvärr infunnit sig i kväll oxå för i morgon väntar jobb å jag ska vara frisk å piggare än någonsin =)

Ett stort tack för alla Grattis hälsningar känns så kul att så många blivit så genuint glada för min skull <3 Och som sagt jag lovar å njuta var sekund av resan å vara tacksam till tusen å trooo mig det är jag!

Tjoohoo


2 kommentarer: