torsdag 4 april 2013

rond 2 =(((

Är så frustrerad å irriterad...
Magsjukan kom ju tillbaka igår och natten var en mardröm, idag har jag ändå mått helt okay fortfarande inte ätit men iaf kunnat dricka.

Grannen kom hit i morse så jag fick låna telefonen å ringa 1.pappa (30år å ringer fortfarande hem till pappa å bölar när jag e sjuk) Jag står för det.
Efter samtalet med pappa så ringde jag sjukvårdsupplysningen som bara sa att årets magsjuka som går gärna beter sig så här...
JAHA men jag vill blir frisk vad ska jag då göra lixom...

Men som sagt peppar peppar än har dagen gått bra jag har dock haft lite feber men inte som annars.

Att bli sjuk passar aldrig jag vet att det är så men jag skulle verkligen behövt jobba i morgon men man måste ju vara kräkfri i 48 timmar så det blir inget med de =(
Undra hur det blir med min karens dag förresten eftersom jag är sjukskriven torsdagar för å vara på sjukhuset men dit kunde jag ju inte gå idag eftersom jag var sjuk. får fråga på sjukhuset på måndag hur det funkar för jag vill inte måste ha 2 karensdagar =/ hmm, bäst å kolla vad som gäller.

Sjukt frustrerande å ha en mobil som inte går å ringa med heller, eller ringa kan jag de är bara det att den andra personen inte kan höra mig =(((
Men men man ska inte klaga finns så många som har det värre men man blir ju lite bitter...

Emma skulle ha kommit hit på middag i kväll å det var evigheter sen vi umgicks så det känns tråkigt att det inte går men men kommer ju fler tåg.

I övrigt har jag fått besked om att rehablitering för ryggen väntar i slutet av maj å 4 veckor framåt, jätte bra men vet att jag kommer ha de jobbigt med att vara hem i från i 4a veckor eller jag får åka hem på helgerna. Lyxproblem jag vet, nu ska jag få hjälp å de e jag super glad över men ni vet hur det är man kan vara orolig iaf.

Näää, nu ska jag lägga mig i badet igen, är så sjukt uttråkad så badar mest hela tiden för å ha något att göra.
Håll tummarna att jag blir frisk nu!

1 kommentar:

  1. nääääj men vad är det här!!!!?
    Magsjuka igen! Uäck!
    stackars Ems!! Sänder miljoners krya på sig kramar!!
    Hade jag bott i karlstad hade jag kommit förbi med en kasse av alla de godsaker du skulle tänkas vilja äta!!
    Sv: Hej babe!
    Det känns skönt att känna att dom kan komma och hälsa på ibland! Saknar pappa oerhört mkt, så det känns tryggt att "veta" att han kommer förbi och ser till oss ibland! :-) <3
    Jag kryddar laxen med pepparmix och salt, häller önskad mängd havregrädde (går ju lika bra med matlagningsgrädde) över och sedan in i ugnen i 225 grader i typ 20 min! (beroende på ugn och ifall laxen är fryst eller upptinad)
    Jag brukar koka tagliatelle och broccoli till! ASGOTT!!! :-D

    Massor med kramar!!! <3 <3 <3

    SvaraRadera