onsdag 18 september 2013

Annars kan de kvitta...

Började ju dagen på bästa tänkbara sätt (nästan iaf) med en mys morgon i soffan jag älskart! 
Sedan sprang bara dagen iväg och jag känner lite som att den slutade lika bra som den startade, med en mys kväll i soffan under bäst filten!

När jag åkte från jobbet så kom jag på att jag inte hade någon matlåda i morgon å på fredag så in på Konsum å letade korv med hög kötthalt hittade tillslut en korv med 90% kött å en falukorv med 64% å det var den med mest, de får mig på engång att fundera över vad resterande 36% är??? 
Men men handlade klart å drog hem å gjorde gräddstuvad vitkål å så kastade jag i lite morötter för att jag hade extrem lust på morötter helt plötsligt som jag väldigt sällan äter, så då passar man på när lusten sätter in! 
Detta mina vänner var så fantastiskt gott att jag inte kan begripa varför jag inte provat att stuva vitkål tidigare ( tack bästa pappan för tipset) detta kommer tant onekligen göra många gånger till! 

Har även bestämmt mig att jag ska lära mig laga kålpudding det är ju oxå svin gött, det här med vitkål har tidigare inte vart min grej men har nu verkligen kommit på min plus sida!

Blev Ingen träning idag tyvärr men sprang som en gasell på jobbet i kväll så försöker lura mig själv att det var träning det med :) 
Konstigt nog trotts att jag fuskat med både kost å träning så har jag lyckas gått ner 3,5 kg av de 5,5-6 kilona som jag lagt på mig, det tycker jag är bra gjort fast jag inser ju att det hade kunnat vara 0 kilo kvar om jag skött kosten å kroppen hade kunnat ha en muskel å vara fastare om jag tränat mera meeeeen det ska va gött å leva annars kan de kvitta, var det inte så låten gick?

Nää nu låste jag försöka sova så jag är pigg som en lärka när jobbet kallar i morgon bitti, har tuuuusen saker å fixa med innan öppning i morgon!

Natta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar