tisdag 8 maj 2012

Cribbas underbara soppa!!!



Min mammas man Cribba gör världens godaste Gulaschsoppa höjd punkten på semestern är i stugan när Cribba tar fram den stora kitteln å kokar liter vis av denna soppa över öppen eld. Detta är ett helt projekt å tar nästan en hel dag men alla är så ivriga på att soppan ska bli klar så vi kan sätta oss till bords å äta denna underbara soppa.

Vet inte om det beror på min hemlängtan eller vad det är men denna rätt har varit i mina tankar i flera dagar. Så jag bestämde mig för att göra en fusk variant som Cribba lärt mig med köttfärs i stället för kött så tar det inte så lång tid. jag handlade å gjorde i ordning allt "tyckte jag" nu när hungern slog till som en atombomb så inser jag ju att jag glömt tina köttfärsen som fortfarande ligger i frysen...
det är så mig att jag aldrig lär mig...

Så nu håller jag på diskutera med mig själv om jag ska ta en macka och tina köttfärsen å ändå laga soppan eller om jag helt enkelt ska laga mig något annat som finns hemma å ta soppan en annan dag...

så himla typiskt jag har verkligen sett fram emot denna middag sen jag vaknade i morse jaja vad är en bal på slottet....

Men en sak är säker Morsan och Cribba får jag till så jag kan komma upp i sommar så åker jag inte tillbaka föräns jag fått äta Cribbas fantastiska soppa!
Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar