tisdag 8 maj 2012

Periodare...

Alla som känner mig vet att jag är en periodare när det gäller böcker.
Oftast så hör det ihop med när jag sover dåligt då läser jag som aldrig förr och när jag läser en bra bok så kan jag inte riktigt slita mig jag måste bara läsa...

Så inatt när jag inte kunde sova gick jag upp och satte mig för att leta någon bok att läsa, har massa böcker som jag inte läst eftersom jag nästan alltid får böcker i present och mamma å min moster är flitiga på fylla på mitt fråd.

Så i natt fastnade jag för en verklighetsbaserad bok som heter
En tillräckligt vacker dag för att dö.

Denna historia fängslade mig och jag har läst om denna kvinna och hennes två barn å kampen om att överleva i Brasilien och från sin galna ex man. Jag sov inte många minuter i natt utan bara läste och läste och självklart tar ju boken slut om man läser timmar i sträck och nu ångrar jag att jag läste den så fort...
Om det är någon mer än jag som gillar verklighetsbaserade böcker och som gillade Gömda & Asyl då kan jag verkligen rekommendera att läsa denna gripande historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar